Zdravý spánek, aneb užijte si spánek jako v bavlnce

06.06.2017 | StanislavaV | Rubrika - Postele a matrace

Máte problémy s usínáním? Ráno se budíte unavený a bez energie? Je třeba s tím začít něco dělat. V tomto článku se dozvíte pár rad a tipů pro zdravý spánek. Neděláte náhodou něco špatně? Změňte své zlé návyky a jděte na to správnou cestou.

Zdravý spánek, aneb užijte si spánek jako v bavlnce
Reklama

Kvalita lůžka je na prvním místě

V první řadě se budeme zajímat o to, kde a na čem vlastně spíte. Pokud spíte na chatrném rozkládacím gauči, pak si koledujete o zdraví. Spánek je pro naše tělo velmi důležitý a ten nezdravý může vést k podrážděnosti, chronické únavě, k depresím, ale také i zdravotním potížím, jako jsou bolesti zad.

Jak vybrat správnou matraci? Existuje 5 typů tvrdosti matrace. 1. typ je extrémně měkký a ocení jej spíše lidé s nižší hmotností. Ovšem matrace, do které se propadnete, určitě není zdravá, naopak. 5. nejtvrdší typ ocení lidé s vyšší hmotností. Tvrdší matrace jsou pro naše záda šetrnější, ačkoliv by neměly být tvrdé jako samotná zem.

Při výběru se rozhodujete mezi mnoha materiály. Nic nepokazíte tím, pokud si necháte poradit ve specializované prodejně. Dále bude při vybírání záležet na vaší hmotnosti, věku a dalších aspektech. Nebojte se do matrace investovat, jelikož tato investice se vyplatí!

zdravý spánek

Co nejíst a nepít před spaním

Na večer byste se určitě neměli přejídat těžkým a tučným jídlem. Ovšem ani nechoďte spát s prázdným žaludkem. Volte něco lehkého. Před spaním se nedoporučuje pít sladké nápoje. Čistá voda je ideální, případně teplé mléko (třeba s medem) navodí pocit pohody.

Mějte svůj vlastní rituál

Vytvořte si rituál, který každý večer před spaním budete praktikovat. Vaše tělo si zvykne, a jakmile rituál začnete, bude vědět, že se chystá jít spát. Před spaním byste rozhodně neměli cvičit, jelikož byste nastartovali svůj organismus. Nedoporučuje se ani hledět před spaním do mobilu. Světlo, které z něj vyzařuje, dává našemu tělu signál, že je den a nechystá se proto spát. Postel je na spaní, ne na učení. To bývá hlavním důvodem, proč školáci mívají s usínáním problém.

Naopak volte aktivity, které vás uklidní. Pusťte si relaxační hudbu. Čtěte si knížku, která nevyžaduje velké přemýšlení. Povídejte si se spolubydlícím.

zdravý spánek

Spěte ve vyvětrané místnosti

Před spaním vždy na chvíli otevřete okno. Vyměníte tím vzduch. Rázem se vám bude lépe dýchat a vyhnete se tak nočním můrám, které vznikají při vydýchané místnosti.

Pokud nemůžete usnout, jděte něco dělat

Převalování v posteli vám nepomůže. Akorát se budete trápit. Raději se zvedněte a jděte dělat nějakou únavou činnost, jako je třeba žehlení. Poté se vraťte do postele. I pouhé ležení pomáhá. Tělo odpočívá a relaxuje. Myslete před spaním na něco pěkného, nikoliv na to, jak opět nemůžete usnout. Někdy jsou tyto potíže jenom a jenom v naší hlavě.

Zdroj fotografií: pixabay.com

 

Reklama
Reklama

Související články

Ke kvalitnímu spánku jen dobrá matrace nestačí

04.02.2019 | Postele a matrace

S přibývajícími léty si většina z nás uvědomuje nutnost zdravého spánku. Jen ten nám dodává potřebnou energii na celý den. Dost často se přitom… Celý článek

Zdravým spánkem probudíme vitalitu a předejdeme zdravotním obtížím

25.10.2018 | Postele a matrace

Veřejnost je dobře obeznámena se způsoby, kterými lze prodloužit život, upravit váhu, zlepšit zdravotní stav, odstranit zdravotní obtíže a pozvednout… Celý článek

Matrace Fresh Prima Dormeo - Recenze a zkušenosti

08.03.2018 | Postele a matrace

Zjistěte, proč je matrace Fresh Prima Dormeo nejprodávanější matrací v ČR. 2 cm paměťové pěny, snímatelný potah, pěnové pružiny a záruka 15 let… Celý článek

Jak vybrat ložní povlečení, aneb skvělý tip na vánoční dárek na poslední chvíli!

20.12.2017 | Postele a matrace

Naši rodiče a prarodiče se museli spokojit většinou s bílým lněným povlečením, které se často ničilo a trhalo z důvodu nekvalitního materiálu. Dnes… Celý článek

Reklama
Reklama